Blog yazıları siteye organik trafik getirir ve marka bilinirliğini arttırır. Sitenin otoritesini artırmaya yardımcı olur. Hedef kitle ile iletişime geçmeyi sağlar. Bu nedenle kitlenin ilgisini çekecek, onun arama davranışlarına cevap veren marka bilinirliğinizi arttıracak etkili içerik stratejisi oluşturmak önemlidir. Bu yazıda blog yazılarının siteye nasıl fayda sağladığını vurgulayacağız.
Hedef Kitleye Ulaşmanızı Sağlar
Blog yazıları hedef kitlenize seslenmeyi, sektörünüzle ilgili aramalarda çıkarak o alan içinde bir otorite sahibi olduğunuzu gösterir.
Sitenin Otoritesini Artırır
Sitenin trafiğinin artması sitenin otoritesinin artmasına yardımcı olur. Ayrıca blog yazıları sitenin görünürlüğünü arttırır. Blog sayfalarınızda önemli sayfalara link verilmesi o sayfalara ulaşımı arttırır ve sayfaların otoritesini güçlendirir. Doğru bir iç linkleme sayfaların taranmasını güçlendirir.
Marka Bilinirliği Sağlar
Hedef kitleye ulaşan blog yazıları bu kitlenin marka hakkında bilgi sahibi olmasını sağlar. Marka bilinirliğinin artması müşteri güvenini de beraberinde getirir.
Blog yazılarınızı potansiyel müşterilerinizi önüne düştükçe marka adınızın tanınması da o derece artar. Bunun sonunda müşteriler marka adınızı arama sonuçlarında aratmaya başlar.
Potansiyel Müşteri Kazandırır
Blog yazıları aracılığıyla siteyi ziyaret edenler sitenin diğer sayfalarını da ziyaret edebilirler. Diğer sayfalar arasında gezinti yapabilirler.
Etkileşimi Artırır
Blog yazıları siteye gelen trafiği arttırarak sitenin etkileşimini arttırır. Blog yazıları aracılığıyla kitleye markayı sürekli hatırlatarak okuyucu kitlesinin yavaş yavaş müşteri kitlesine dönüşmesini sağlar.
Hedef Kitlenin İhtiyaçlarını Anlamanızı Sağlar
Blog yazmak müşterilerle iletişime geçmek için en avantajlı yollardan biridir. Hedef kitlenin soracağı soruları tespit etmek ve buna cevap oluşturacak blog yazıları hazırlamak müşteri ihtiyaçlarını da anlamanıza yardımcı olur.
Tarama Hızını Arttırır
Google aktif web sitelerini sever. Siteye düzenli olarak içerik eklenmesi arama motoru botlarına sitenizin güncel olduğunu gösterir. Bu durum sitenizin taranmasını ve dizine eklenmesini arttırır. Blog sayfaları diğer sayfalarınızın da taranmasını ve dizine eklenmesini teşvik eder.
Önerilen okuma: Tarama Derinliği (Crawl Depth) Nedir? Neden Önemlidir?
Satın Almayı Teşvik Eder
Hubspot’un araştırmasına göre insanların yarısından fazlası bir markanın blog sayfasını ziyaret ettikten sonra o markadan ürün satın alma eğiliminde oluyor. Ayrıca blog sayfası olan B2B firmaları blogu olmayan rakiplerine kıyasla her ay yaklaşık %70 daha fazla potansiyel müşteri kazanabiliyor.
Web Sitenize Trafik Çekmenize Yardımcı Olur
Web sitesine daha fazla ziyaretçi istiyorsanız blog yazıları bunun için en iyi yollardan biridir. Özellikle yeni ziyaretçi çekmek istiyorsanız bunu blog yazılar ile gerçekleştirebilirsiniz. Her yeni blog yazısında SERP sayfasında (arama motoru sonuç sayfası) görünmeniz artar.
Önerilen okuma: Acil Durum SEO: Trafik Aniden Düştüğünde Ne Yapılmalı?
Sosyal Medya İçin Avantaj Sağlar
Blog yazıları sosyal medya aracılığıyla da keşfedilmenize olanak sağlar. Oluşturduğunuz blog yazılarının sosyal ağlarda paylaşılması (LinkedIn, Twitter vb.) kendinizi yeni bir kitleye tanıtmanıza olanak tanır. Ayrıca kendi içeriğinizi sosyal medyadan paylaşarak sosyal medyadaki kitlenizi web sitesine yönlendirebilirsiniz.
Blog Ziyaretçileri Potansiyel Müşteriye Dönüştürmeye Yardım Eder
Bloglar aracılığyla sitenize gelen trafiği potansiyel müşteriye dönüştürebilirsiniz. Bunun için blog gönderilerinin arasında harekete geçirici mesajlar ekleyebilirsiniz. Blog yazılarından ürün sayfalarına yapacağınız yönlendirmeler ile okuyucuların ürün sayfalarına gitmelerini sağlayabilirsiniz.
Bloglar aracılığıyla sizi tanıyan müşteriler satın alma işlemi öncesinde sizin hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Bu markanızı hiç tanımayan birine satış yapmaktan çok daha kolaydır.
Uzun Vadeli Çalışır
Bir reklam çıktığınızı düşünün reklam sona erdi ve belirli sayıda potansiyel müşteri kazandınız. Reklam sona erdikten sonra bir daha bu kanal üzerinden potansiyel müşteri elde edemezsiniz. Blog yazıları ise reklamların aksine belirli bir süreliğine aktif kalmazlar. Bloglar aylar ve yıllar boyunca size müşteri kazandırmaya devam ederler.
Şirket Haberlerini Paylaşmanızı Sağlar
- Bloglar aracılığıyla şirketinizdeki son dakika gelişmeleri ve hikayeleri paylaşabilirsiniz.
- Ürün ya da hizmetinizin müşterilere nasıl yardımcı olduğunu gösteren örnek olayınızı blogta paylaşabilirsiniz.
- Sektörünüzde yaşanan son dakika gelişmelerinizi blogunuzda paylaşabilirsiniz.
- Bir fuara ev sahipli yapıyorsanız bunu ziyaretçilerinize blog aracılığıyla duyurabilirsiniz.
- Şirket haberlerini bloglarda paylaşmak markanızı insanileştirir. Hedef kitlenize sadece satış odaklı olmadığınızı gösterir.
Doğru Blog Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
SEO açısından oldukça önemli olan blog yazılarını yalnızca yayınlamak yeterli değildir. Hedef kitleye ulaşmak ve onların sorularını doğru bir şekilde cevaplamak için SEO stratejisi gereklidir. Bu stratejiler sektörden sektöre değişiklik gösterir. Blog stratejisi hakkında daha fazla bilgi için bizimle iletişime geçebilirsiniz.