Safe Zone nedir

Reklamcılık sektöründe “safe zone” terimi, türkçesi ile güvenli bölge demektir. Kampanyanızdan verim almak için güvenli bölgeyi nasıl efektif bir şekilde kullanacağınızı bilmeniz gerekmektedir. Safe zone (güvenli bölge) hakkında merak ettiklerinize yazımızdan ulaşabilirsiniz. 

 

Safe Zone Nedir?

Bir kullanıcının reklam deneyimini bozmadan, görsel içeriğin kullanıcıya vermek istediği mesajı kusursuz iletmesi gerekmektedir. Güvenli bölge yani safe zone ise burada yayınlamak istediğimiz içeriğin önizlemesini renkli çizgiler ile bize göstermektedir.

 

Safe zone
Kaynak: Facebook

 

Reklamlarda Güvenli Bölge (Safe Zone) Neden Önemlidir?

Reels ve Hikayelerdeki reklam çalışmamızın verimli çalışabilmesi için logo ve metin veya diğer kreatif öğeleri safe zone’un içerisine yerleştirmemiz çok önemlidir. Reklamımızın içinde böylece logomuzu veya kullanıcıyı harekete geçirici mesajınızın üzerini kapatmayı engellemiş oluruz.

 

Görselin Netliği

Güvenli bölgenin en önemli tarafı görsel kalitesinin ve netliğinin korunmasıdır. Reklamların %35’lik kısmını temel öğelerin, reklam metninin ve logoların işgal etmemesi gereken bir alan olarak belirlemelidir. Bunu yaparak Reels kullanıcı arayüzlerinin reklamın efektif gözükmesini sağlamaktadır. 

 

Artırılmış Etkileşimler

Güvenli bölge özelliğini kullanan ve reklamları ona göre dizayn edenlerin reklamları daha yüksek etkileşim oranına sahiptir. Mesajın açık,düzenli ve içerik olarak çekici olması durumunda kullanıcıların etkileşimde bulunma olasılıkları artar.

 

Reklam Güzelliği 

Safe zone kurallarına uyduğumuz zaman Reels reklamlarımızın estetiğine öncelik vermiş oluruz.Estetik olarak güzel reklamların kalıcı bir izlenim bırakması ve pozitif bir marka imajını çizmesi mümkündür.

 

TikTok Görselleri İçin Safe Zone

TikTok’ta yayınlamak istediğimiz içeriğin aktif bir şekilde gözükmesinden emin olmanız için güvenli bölgenizi paylaşacağımız özelliklere göre ayarlayın.

Üst taraftan 108 piksel, alt taraftan 320 piksel, sol taraftan  60 piksel ve sağ tarafta ise 120 piksel bırakmanız güvenli bölge içerisinde olacaktır.

 

Facebook ve Instagram Görselleri İçin Safe Zone

Her platform için güvenli bölge konusunda farklı özelliklere sahiptir.

1010 piksel ve 1280 piksellik güvenli bölgemiz var, üst taraftan 220 piksel ve alt taraftan 420 piksel ayarlamalısınız. 

Önerilen okuma: Instagram Reklam Boyutları Nelerdir?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir