Instagram Reklam Boyutları Nelerdir?

Instagram reklam görsel boyutu reklamınızı yayına almadan önce kontrol etmeniz gereken en önemli özelliklerden biridir. Kullanıcıya ulaşıp reklamın daha verimli bir şekilde çalışması için uygun formatı tercih etmeniz sizin için daha iyi olacaktır.

 

Instagram Reklam Boyutları Nelerdir?

Instagram reklam görsel boyutu bizim için çok önemlidir.Instagram’da 4 farklı reklam boyutu var. Bunları detaylı bir şekilde inceleyelim.

Reklam boyutlarını sıralayacak olursak eğer;

  • Hikaye Reklamları
  • Video Reklamları
  • Resim Reklamları
  • Dönen Reklamlar

 

Instagram Hikayeleri Reklamları Görsel Boyutları

Instagram hikayeler reklamları en çok kullanılan ve popülerliği yüksek olan bir reklam biçimidir. Instagram hikaye görseli reklam boyutu doğru ayarlanması potansiyel müşteriler tarafından görsellerin doğru ve eksiksiz (kırpılmadan) bir şekilde görülebilmesi için çok önemlidir. Görsel kurallarına dikkat etmemiz halinde reklamlarımız daha efektif bir şekilde çalışacaktır.

Instagram hikayeleri, kişisel hesabınız veya herhangi bir marka hesabı tarafından paylaşılan fotoğrafları ve video içeriklerini görmenizle beraber Snapchat’a benzerliğiyle de akılda kalır. Siz hikayenizi silene kadar hikayeniz profilinizde kalır ve 24 saat sonra hikaye profilinizden otomatik bir şekilde yayından kalkar.

Instagram story reklam boyutu önerilen çözünürlük 1080×1080’dir.

Instagram Hikayelerinde, kaydedilmiş videoları, fotoğrafları, canlı videoları, bumerang, yazı ve müzik gönderebilirsiniz. 

instagram hikaye görseli reklam boyutu aşağıdaki gibidir:

  • Biçim: Tam ekran dikey reklam (9:16)
  • Dosya türleri: png veya jpg
  • Fotoğraf içeriği: 5 saniye gözükür
  • En Boy Oranı: 1:91 ile 4:5
  • Dosya türü (Video): .mov veya .mp4 
  • Dosya türü (Fotoğraf): .png veya .jpg
  • Maksimum Dosya Boyutu: 30 MB (Fotoğraf) 4GB (Video)
  • Uzunluk: Maksimum 15 saniye (Görüntüler 5 Saniye gösterilir.)
  • Boyutlar: Minimum: 600×1067  
  • Önerilen Çözünürlük: 1080×1920

 

Instagram post reklam boyutu önerilerimiz aşağıdaki gibidir;

  • En boy oranı 9:16
  • Formatlar PNG veya JPG olmalıdır
  • Çözünürlük 1080×1080’dir
  • Maksimum resim boyutu 30 MB olmasını tavsiye ediyoruz.

 

Instagram Akışı (Feed) Reklamları Görsel Boyutları

Instagram, ulaşmak istediğiniz kitle ile etkileşime geçmek için sunduğu birbirinden farklı fırsatlar nedeniyle reklamcılık için güzel bir mecra.

Instagram uygulamasına tıklayıp açtığımız zaman fotoğraf ve video listesini sürekli olarak güncel halinde tutar. Akış, insanların takipte olduğu hesapların ve reklam sahiplerinin içeriklerini gösterir.

İnsanların dikkatini çekecek ilgi çekici bir görsel seçerek markanızın kişiliğini sergileyin.

Instagram akışı sponsorlu reklam boyutları önerimiz aşağıdaki gibidir;

  • Önerdiğimiz çözünürlük: 1080 x 1080
  • Önerdiğimiz en boy oranı: 1:1.
  • Tüm dosya biçimleri PNG veya JPG olmalıdır.
  • Resim dosyaları boyutu: 30MB’dir.

 

Instagramda Keşfet Reklam Boyutları

Instagram reklam video boyutu reklam modeline göre değişkenlik gösterir. Örneğin instagramda keşfet reklam boyutları ile Feed reklamı görsel boyutları farklıdır.

  • Kare Boyut: 600 x 500, Maksimum 1936 x 1936 piksel
  • Yatay Boyut: 600 x 315 Maksimum 1936 x 1936 piksel
  • Dikey Boyut: 600 x 750, Maksimum 1936 x 1936 piksell
  • Video Boyutu: 4 GB
  • Video Uzunluğu: Maksimum 120 saniye
  • İçerikte Yazı: 2,200 Karakter
  • Kare: 1 : 1
  • Yatay: 1.91:1
  • Dikey: 4:5

 

Instagram Carousel (Dönen) Reklamları Görsel Boyutları

Geçtiğimiz yıl story reklamları için test edilen Instagram’ın Carousel (dönen) reklam modeli işletme için kendini ifade etmesi için gerekli olanakları sağlar. Tek görsel değil, birden fazla görseli aynı anda gösteren yollardan biridir. Carousel reklamlar uygun maliyet ile beraber yüksek etkileşim içerisinde olduğu için çok tercih edilir.

Instagram reklam görsel boyutu aşağıdaki gibidir

  • Görselleriniz PNG veya JPG formatında olmalıdır.
  • Dosya boyutu ise 30MB’dır.
  • Resim boyutu ise en az 1080×1080 ve 1:1 olmalıdır.

 

Instagram Reklamları Video Boyutlar

Instagram reklam video boyutu kullanıcıya doğru şekilde ulaşabilmemiz için önemlidir. Video konseptini kullanarak ürünümüz ve hizmetimizi farklı yollarla kullanıcıya sunabiliriz. Kullanıcıların dikkatini hemen çekmek için hareketli veya ses ekleyerek bir ürünün en önemli özelliklerini anlatın.

Sponsorlu reklam boyutları aşağıdaki gibidir;

  • Dosya Türü: MOV, MP4 veya GIF 
  • En boy oranı: 4:5 
  • Video Altyazıları: Kullanmanızı öneririz.
  • Çözünürlük: 1080 x 1080  En az
  • Video Sesi: Kullanmanızı tavsiye ederiz.

 

Instagram Reklam Boyutlarına Uymak Neden Önemlidir?

Instagram dikey fotoğraf boyutu ve instagram kare fotoğraf boyutu oldukça bizim için önemlidir. Bir instagram reklamının boyutları belli başlı nedenlerden dolayı önemlidir. Bizim için önemli olanları madde şeklinde sıralayalım.

Dikkat çekmek: Reklamın boyutu çözünürlüğü ve dikkat çekmesini etkiler. Büyük ve net olan reklamlar kullanıcıların daha çok dikkatini çeker. Dikkat çekildikten sonra etkileşim oluşturma olasılığı ciddi anlamda artış gösterir.

Okunabilirlik: Büyük reklam boyutları ile kullanıcıların resimdeki mesajı anlaması kolaylaşır. Reklamın etkileşimini arttırabilir ve kullanıcıların harekete geçme ihtimalini yüksek oranda arttırır.

İşletmenizin bilinirliğini arttırır: Reklam boyutları bir markanın aynası gibidir. Güzel tasarlanmış bir reklam içeriği işletmeniz için çok önemlidir, kullanıcıda ilk izlenim bırakır. Reklam boyutlarına uymanın önemlilerinden biridir.

Etkileşim Optimizasyonu: Reklamın içeriği ve instagram reklam görsel boyutu, gönderinin beğeni, yorum ve paylaşımı için en büyük etkendir. İçeriğinizin büyük ve belirgin olması daha çok kullanıcıya ulaşmamıza ve sonuç alma şansımızı arttıracaktır.

Instagram reklam görsel boyutu, içeriğinizin başarılı olmasında büyük bir rolü vardır. Doğru boyutu tercih etmeniz halinde, reklamınızın etkileşimini arttırabilirsiniz. Böylece istediğiniz pazarlama hedeflerinize bir adım daha yaklaşmış olacaksınız.

 

Instagram Reklam Görselleri Nasıl Olmalı?

Instagram reklam görsel boyutu verimli çalışabilmesi için belirli başlı noktalara dikkat etmelisiniz. Bunlardan öne çıkan noktalar: 

 

Kontrol

Kullanmak istediğiniz içerikten emin olmanız için en boy oranını kontrol etmeniz gerekmektedir. İçeriğinizin vermek istediği mesajın net olduğundan ve yazılarınızın okunabilir olmasına özen gösterin.

 

Odaklandığınız tek bir nokta olsun

Reklam içeriğinde tek bir odak noktası olmasını tavsiye ediyoruz. Kullanıcıların hizmetinizi veya ürünü algılaması ve tanıması daha kolaylaşır.

 

Reklam içeriğinin özelliklerini gösterin

Reklamınızın farklı özelliklerini vurgulamayı unutmayın. Örneğin farklı renk veya ürün çeşitliliğinin var ise bunları içerikte kullanın. Aynı ürün veya hizmetin farklı renklerini veya çeşitlerini göstermeyi unutmayın.

 

Kendinize özel konseptiniz olsun

Kendinize ait bir reklam şablonu kullanın. Kendinize ait bir tarz oluşturursanız, kullanıcılar işletmenizi daha kolay tanıyabilir.

 

Hizmetinize odaklanın

Reklam içeriğinizi sunmak istediğiniz fotoğraf veya videoları, net bir şekilde öne çıkaracak şekilde ayarlayın.

 

Kalitesi yüksek video çekin

Video çekerken veya düzenlerken videoları çekerken ve düzenlerken bu ipuçlarını deneyin.

 

Google Ads reklam boyutları hakkında bilgi almak için Google Ads Görsel Reklam Boyutları Nelerdir? (2023) adlı sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.

2 comments on “Instagram Reklam Boyutları Nelerdir? (2024)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir