Google Merchant Center

E-ticaret ürünlerinizin internette keşfedilmesini sağlamakta zorlanıyor musunuz? Ürünlerinizin rekabette kaybolduğunu mu düşünüyorsunuz? Yalnız değilsiniz. Yeni müşterilere ulaşmak ve online satışları artırmak sürekli bir mücadele gibi gelebilir. Bu mücadelede sizin için faydalı bir araç olan Google Merchant Center ile tanışın.

 

Merchant Center Nedir?

Google Merchant Center, resimler, fiyatlar ve açıklamalar gibi ürün bilgilerinizi bir “ürün feed’i” aracılığıyla yüklediğiniz ücretsiz bir platformdur. Bu feed, ürünlerinizi doğrudan Google Alışveriş gibi Google platformlarına bağlayan dijital kataloğunuz görevi görür. Milyonlarca potansiyel müşteri Google’da sizinkine benzer ürünleri aradığında ürünleriniz ürün listelemede görünür. Bu sayede sattığınız ürünleri aktif olarak arayan yeni müşterilere ulaşabilirsiniz. Ancak Merchant Center yalnızca Google Alışveriş’ten ibaret değildir. Ayrıca ürünlerinizi Google Ads’e bağlayarak hedefli kampanyalar oluşturmanıza ve dönüşüm oranını artırmanıza olanak tanır. Google Merchant Center ile Google’ın kalbinde kira ödemeden özel bir vitrine sahip olabilirsiniz.

 

Merchant Center Kurulumu

Google Merchant Center kurulumu düşündüğünüzden daha kolay. E-ticaret potansiyelinizi açığa çıkarmaya hazır olduğunuzda, başlamanıza yardımcı olacak yol haritasını burada bulabilirsiniz.

  • Ücretsiz Hesaba Kaydolmak İçin https://merchants.google.com adresini ziyaret edin ve “Ücretsiz olarak kaydolun”ı tıklayın. Merchant Center’a kaydolmak için Google hesabınızla oturum açmanız gerekir, Google hesabınız yoksa yeni bir tane oluşturabilirsiniz. 
  • İşletme adı, web sitesi ve faaliyet gösterdiği ülke dahil olmak üzere işletme bilgilerinizi girin. İşletme adresinizi ekleyin. ilk katılım için telefon numarası girin ve doğrulayın.
  • Başlık, açıklama, fiyat, stok durumu, görseller ve ürün sayfalarına bağlantılar gibi temel ürün ayrıntılarını içeren bir xml dosyası oluşturun. Feed’i işlenmek üzere Merchant Center’a gönderin.
  • Gönderim ücretlerini ve hizmet verdiğiniz ülkeleri yapılandırın. Bulunduğunuz yere ve düzenlemelere göre vergi oranlarını tanımlayın. Ödeme sırasında müşteriler için doğru hesaplamayı sağlandığından emin olun.
  • Google, ürün verilerini doğruluk ve politikalara uygunluk açısından inceler. Alışveriş sonuçlarında görünürlük sağlamak için tüm sorunları giderin.
  • İsteğe bağlı olarak Merchant Center hesabınızı Google Ads’e bağlayabilirsiniz. Böylece Alışveriş reklamları yayınlayabilir, performans ve dönüşümleri izleyebilirsiniz.

Bu adımları tamamladıktan sonra ürünleriniz Google Alışveriş’te ve diğer ilgili platformlarda öne çıkmaya hazır hale gelecektir. Google, kurulum süreci boyunca yararlı kaynaklar ve destek sağlamaktadır. Ayrıntılı rehberlik için belgeleri inceleyebilirsiniz, ayrıca destek ekibiyle iletişime geçebilirsiniz.

Önerilen okuma: Google Ads Enhanced Conversion Tracking (Gelişmiş Dönüşümler) Nedir?

 

Merchant Center Kullanmanın Avantajları

E-ticaret satışlarınızı artıracak güçlü avantajlara gelin birlikte bakalım.

  • Merchant Center, ürünlerinizi milyonlarca alışveriş yapan kişinin göz attığı Google Alışveriş’te gösterir.
  • Ürün verilerinizi optimize ederek listelemeleri doğru ve ilgi çekici hale getirir. Data-driven analizler ise insanları satın almaya yönlendiren özellikleri vurgulamanıza yardımcı olur. 
  • Merchant Center analizler neyin işe yarayıp neyin yaramadığını ortaya çıkararak ürün feed’lerinizi ve stratejilerinizi maksimum etki için optimize etmenize yardımcı olur.
  • Google Ads ile sorunsuz bir şekilde entegre olarak hedefli alışveriş kampanyaları oluşturmanıza ve tekliflerden performans takibine kadar her şeyi tek bir yerden yönetmenize olanak tanır.
  • Kolaylaştırılmış veri yönetimi, listelemelerinizin doğru ve çekici kalmasını sağlayarak müşteri güvenini ve satışları artırır.

 

Google Merchant Center, fırsatlarla dolu bir dünyanın kapısını açmanıza yardımcı olur. Google Merchant Center’ı bugün kullanmaya başlayın ve online mağazanızın gelişimini izleyin.

Önerilen okuma: Google Ads Görsel Reklam Boyutları Nelerdir? (2023)

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir