performans max kampanyası

Reklamcılık dünyasında ‘’Pmax’’ terimi maksimum performans kampanyası demektir. Performance max kampanyası birçok reklam modellerini içinde barındıran oldukça kuvvetli bir reklam modelidir. Performance max ile ilgili detayları aşağıda beraber inceleyelim.

 

Performance Max Kampanyası Nedir?

Performance Max kampanyası, Google’ın yeni bir kampanya türüdür ve bizlere geniş bir kitleye ulaşmanın yanında reklam performansını artırma olanağı sağlamaktadır. Bu reklam modeli çeşitli reklam modellerini kullanarak geniş bir alana yayılmamıza yardımcı olur.

 

Performance Max (PMax) Reklam Modelleri Nelerdir?

Performance max kampanyası, Google Ads’in bizlerle olan deneyimini geliştirmesi ve reklamverenlere daha efektif bir sonuç verebilmesi için birçok reklam modellerini sunan bir kampanya modelidir. Bu reklam modelleri özellikleriyle bizlere esneklik ve çeşitlilik kazandırır. Performance max kampanyasının bazı temel reklam modellerini aşağıda beraber inceleyelim.

 

Görüntülü Reklam Ağı

Performance max kampanyası görüntülü reklam ağı kendi bünyesinde barındırır. Görsel güzellik ve farklılığı ile dikkat çekerken, kitlemize doğru zamanda ulaşmayı hedeflemektedir.Görüntülü reklam ağında (web siteleri,mobil uygulamalar vb) gösterilmektedir. 

 

Video Reklamlar

Performance max kampanyasının içinde video reklamlarda vardır. Youtube gibi platformlarda yayınlanan video reklamlar, performance max kampanyasının önemli bir performans vermesinde rol oynar. Youtube’da kullanıcıların dikkatini ve ilgisini çekmek ve markanın mesajını net bir şekilde iletmesi için güçlü bir yöntemdir. 

 

Arama Ağı Reklamları

Performance max kampanyasında arama ağı reklam modeli oldukça efektif çalışmaktadır. Kendi kurgunuzun dışında sizin hizmetinizle alakalı sorguları karşılamaktadır. Artık detaylı bir şekilde arama ağı reklamlarının performansını görebilmekteyiz. Kullanıcıların Google tarafında yaptığı aramalara hızlıca karşılık verir ve doğrudan hedeflediğimiz kitleyi yakalamaya çalışmaktadır.

 

Reklam Modellerinin Kullanılmasının Avantajı Nelerdir?

Performance max kampanyasının birden fazla bizim için avantajı vardır. Bunlardan en önemlisini aşağıda beraber inceleyelim.

  • Birden fazla reklam modeli kullanması: Performance max kampanyası birden fazla reklam modeli kullanması sayesinde daha geniş bir kitleye erişime ve ulaşma imkanı sağlamaktadır.

 

Kimleri Hedefleyebiliriz ?

Performance Max kampanyasında anahtar kelime ile hedefleme yapamıyoruz. Kelime bazlı hedefleme yapamadığımız için kitle hedeflemesi ile ilerliyoruz. Sunmak istediğimiz hizmet ile alakalı kitle hedeflemelrini yaparak kullanıcılara ulaşıyoruz. Remarketing olarak da hedefleme yapabiliriz. Hedeflemeleri beraber aşağıda inceleyelim.

 

Arama Temaları

Performance max kampanyasında arama temaları yeni gelen bir özelliktir. Buraya kelime bazlı ekleme yapabiliriz. Örneğin bir kitap satıyorsak eğer arama temasına ‘’kitap, roman,hikaye’’ gibi kelimeleri ekleyebiliriz. Arama temaları yeni çıkan ve güncel olarak beta sürümünde olan bir hedefleme yöntemidir.

 

Kitle Sinyalleri

Performance max kampanyasında kitle sinyallerini aktif bir şekilde kullanmamız gerekmektedir. Kampanyada kelime bazlı hedefleme gerçekleşmediği için burada sadece kitlesel hedefleme yapmalıyız. Kitle sinyallerine neler ekleyebiliriz?

  • Remarketing kitlelerini ekleyebiliriz.
  • İlgi alanları ve ayrıntılı demografik verileri ekleyebiliriz.
  • Yaş ve Cinsiyet kırılımı yapabiliriz.

 

Bu yazı ilginizi çekebilir: Google Ads Demand Gen Kampanyası Nedir?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir