Reklam kanalları görsel boyutları

Reklam Kanalları Görsel Boyutları Nelerdir?

Reklam oluşturma aşamasında, seçtiğiniz reklam türüne ve yerleşimine uygun olan reklam kanalları görsel boyutları kullanmanız önemlidir. Reklam oluşturma sürecinde görsel kaynakları kontrol etmek faydalı olacaktır. Çeşitli kanalların görsel boyutlarına aşağıdan ulaşabilirsiniz.

 

Google Ads Görsel Boyutları

Pmax Boyutları

Yatay resim (1.91:1)

  • Önerilen boyut: 1200 x 628
  • Minimum boyut: 600 x 314

Kare resim (1:1)

  • Önerilen boyut: 1200 x 1200
  • Minimum boyut: 300 x 300

Dikey resim (4:5)

  • Önerilen boyut: 960 x 1200
  • Minimum boyut: 480 x 600

Not: Herhangi bir resim için maksimum dosya boyutu 5120 KB’tır.

 

Google GDN Boyutları

  • 300 pixel x 250 pixel 
  • 336 pixel x 280 pixel  
  • 728 pixel x 90 pixel  
  • 300 pixel x 600 pixel
  • 320 pixel x 100 pixel

 

Google GDN Duyarlı Reklam

  • 1200×1200
  • 1200×628

 

Sosyal medya görsel reklam boyutları

 

Facebook Meta Business Görsel Reklam Boyutları

  • Post: 1080 x 1080
  • Story: 1080 x 1920

 

Twitter Reklamları Görsel Boyutları

Tek Görsel Tweet: 

  • 1200×675 piksel (en-boy oranı 16:9)
  • İleri Gidilen Gönderi Tweet: 800×418 piksel (en-boy oranı 1.91:1)
  • Gönderi Kartları: 800×800 piksel (kare)

Tweet Videoları:

  • İdeal olarak 1280×720 piksel (en-boy oranı 16:9) veya 640×360 piksel (en-boy oranı 16:9) çözünürlükte olmalıdır. Videonun süresi 2 dakikayı aşmamalıdır.

Gönderi Reklamları (Promoted Tweets):

  • Tek Görsel Gönderi: 1200×675 piksel (en-boy oranı 16:9)
  • İleri Gitmek İçin Gönderi: 800×418 piksel (en-boy oranı 1.91:1)

Video Gönderi: 

  • İdeal olarak 1280×720 piksel (en-boy oranı 16:9) veya 640×360 piksel (en-boy oranı 16:9) çözünürlükte olmalıdır.

Profil İzlenme Kampanyaları (Promoted Profile):

  • Profil Fotoğrafı: 400×400 piksel
  • Başlık: Maksimum 50 karakter
  • Açıklama: Maksimum 150 karakter

Trend Reklamları (Promoted Trends):

  • Başlık Görseli: 800×418 piksel (en-boy oranı 1.91:1)

 

Linkedin Reklamları Görsel Boyutları

Tek Görsel veya Tek Video Reklamlar:

  • Görsel Boyutu: 1200 x 628 piksel (en-boy oranı 1.91:1)
  • Video Boyutu: Maksimum 30 MB, 1080p çözünürlük
  • Başlık: Maksimum 70 karakter
  • Açıklama: Maksimum 150 karakter

Karusel Görsel Reklamlar (Carousel Ads):

  • Görsel Boyutu: 1080 x 1080 piksel (kare) veya 1200 x 628 piksel
  • Carouseldeki Her Görsel İçin Başlık: Maksimum 45 karakter
  • Carouseldeki Her Görsel İçin Açıklama: Maksimum 200 karakter

Video Duyuru Reklamları (Video Spotlight Ads):

  • Video Boyutu: Maksimum 30 MB, 1080p çözünürlük
  • Başlık: Maksimum 70 karakter
  • Açıklama: Maksimum 150 karakter
  • Video Kapak Görseli: 1080 x 1080 piksel (kare)

Gönderi Duyuru Reklamları (Sponsored Content Ads):

Görsel Boyutu: 1200 x 628 piksel (en-boy oranı 1.91:1)

  • Başlık: Maksimum 70 karakter
  • Açıklama: Maksimum 150 karakter

Görsel Boyutu: 300×250 piksel (en-boy oranı 1.2:1)

  • Başlık: Maksimum 35 karakter
  • Açıklama: Maksimum 1,000 karakter

 

YouTube Video Reklamları

Video reklamlar için en yaygın önerilen çözünürlükler 1280×720 piksel (720p) ve 1920×1080 piksel (1080p) gibi standart HD çözünürlüklerdir.

Videolar, yayınlanacakları platforma ve reklam türüne göre farklı oranlarda (örneğin 16:9 veya 9:16 dikey) olabilir.

Video Dikkat Çekici Reklamlar (Video Discovery Ads):

  • Video Kapak Görseli: 1280×720 piksel veya 1920×1080 piksel (en-boy oranı 16:9)
  • Başlık: Maksimum 100 karakter
  • Açıklama: Maksimum 255 karakter

Bumpers Reklamlar:

  • Video: Maksimum 6 saniye uzunluğunda olmalıdır. Genellikle kısa mesajları tanıtmak veya marka bilinirliği oluşturmak için kullanılır.

Alışveriş Reklamları (Shopping Ads):

  • Ürün Görseli: Genellikle 500×500 piksel veya daha büyük boyutlarda
  • Başlık: Maksimum 25 karakter
  • Fiyat: Ürünün fiyatı
  • Mağaza Adı: Maksimum 25 karakter
  • Overlay Reklamlar:
  • Görsel Boyutu: 480×70 piksel
  • Başlık: Maksimum 25 karakter

Masthead Reklamlar:

  • Video Boyutu: 2560×1440 piksel veya 1920×1080 piksel (en-boy oranı 16:9)

Arama Reklamları (Sponsored Ads):

  • Video Kapak Görseli: 1280×720 piksel veya 1920×1080 piksel (en-boy oranı 16:9)

 

Tik Tok Reklamları 

İlgilendirici Video Reklamlar:

  • Video Boyutu: Tik Tok, farklı oranlarda videoları destekler, ancak en yaygın kullanılan oranlar 9:16 (dikey) veya 1:1 (kare) olarak önerilir.
  • Video Çözünürlüğü: En az 720p (HD)
  • Başlık: Maksimum 100 karakter

Branded Hashtag Challenge Reklamları:

  • Kapak Görseli: 1080×1920 piksel (dikey)
  • Video Boyutu: Tik Tok un desteklediği oranlarda, genellikle 9:16 (dikey) veya 1:1 (kare) tercih edilir.
  • Açıklama: Maksimum 100 karakter

Branded Effects Reklamları:

  • Görsel veya Video Boyutu: Tik Tok un desteklediği oranlarda, genellikle 9:16 (dikey) veya 1:1 (kare) tercih edilir.

Top View Reklamları:

  • Kapak Görseli: 1080×1920 piksel (dikey)

Branded Scan Reklamları:

  • Görsel veya Video Boyutu: Tik Tok un desteklediği oranlarda, genellikle 9:16 (dikey) veya 1:1 (kare) tercih edilir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir