Google Search Generative Experience

Google SGE’nin (Search Generative Experience) organik trafiği nasıl etkileyeceğini merak ediyorsanız bu konuyla ilgili merak ettiklerinize bu yazıdan ulaşabilirsiniz. 

 

Search Generative Experience Nedir?

Search Generative Experience (Arama Üretken Deneyimi) yapay zeka destekli sonuçları Google arama sonuç sayfasına entegre eden bir yapay zeka aracıdır. Bu gelişme ile Google yapay zekayı arama sonuçlarına dahil ediyor. Online bilgilere erişme şeklini temelden değiştirmeyi planlıyor. 

 

Google SGE’nin Organik Trafiğe Etkisi

Google SGE aynı öne çıkan snippet’lerin arama süreçlerine etki etmesi gibi bir sürece neden olabilir. SGE arama sonucuna SERP sonuç sayfasında yanıt verdiği için aynı snippetlerde olduğu gibi sayfa tıklanma oranını düşürecektir. Bu da organik trafiklerde bazı anahtar kelimelerde düşüş yaşanacağını gösterir. 

SGE sonuçları aynı Google reklamlarının organik sonuçlardan üst sırada çıkması gibi ilk sırada çıkacaktır. Organik sonuçlar bir alt alana itilecektir. İş modeliniz ya da organik trafiğinin çoğunluğu bilgi amaçlı anahtar kelimelerden oluşuyorsa e-ticaret sitesine kıyasla daha fazla etkilenebilirsiniz. 

SGE’nin olumlu etki edeceği alanlar da bulunmaktadır;

  • Ürünler yapay zeka genel bakışlarında belirgin bir şekilde görüntülendiğinden, ürünlere yönelik e-ticaret sorgularında artış görülecek. 
  • Doğru ürün görsellerinin (YouTube’daki iyi bir küçük resim veya genel olarak ilgi çekici görseller gibi) tıklama oranı üzerinde etkisi olacaktır.

 

Search Generative Experience nedir
Kaynak: Google

 

SGE’nin Sürekli Değişen Yapısı

SGE sürekli kendini güncelliyor ve yenileniyor. Günümüze kadar değişen bazı SGE özelliklerini inceleyecek olursak:

  • Reklam sayısı artıyor.
  • Aynı sorgu için değişen genel bakışlar görünüyor.
  • Genel bakışın üzerinde reklam yerleşimi artıyor. 
  • YMYL sorguları daha fazla genel bakışa kavuşuyor. Bu da Google’ın SGE çıktısının kalitesine güvendiğinin bir işareti olabilir.
  • SGE yanıt düzenleri değişiyor. 

Not: SGE’ye ilişkin en önemli nokta sahip olduğu dinamiklerdir. Aynı sorgulara ait genel bakışlar hep değişir. 

 

Google AI Genel Bakışın Nasıl Bir Parçası Olunur?

Arama sorgularında AI’nın gösterdiği genel bakışın içeriğini ve kapsamını anlamaya çalışın. Bilgi mümkün olduğu kadar açık şekilde sunun. Ancak daha önce de belirttiğimiz gibi SGE sonuçlarını sürekli değişiyor. Bu konu hakkında Google’ın yakın zamanda daha ayrıntılı bilgi sunacağını umuyoruz. O zamana kadar da testler ve deneme yanılma yöntemleriyle neyin işe yarayıp neyin yaramadığını inceleyebiliriz. 

 

Google SGE’ye Hazırlanmak İçin Neler Yapabilirsiniz?

Şimdilik Google dışında hiç kimse SGE AI’nın organik arama üzerindeki boyutunu ve etkisini bilmiyor. Yine de Google SGE’nin olası etkilerine hazırlanmak için aşağıdaki adımları gerçekleştirebilirsiniz:

  • İçeriğinizde SGE’de görüntülenecek ilgi çekici görsellerin bulunduğundan emin olun.
  • Kullanıcıların erken tıklamasını sağlayacak önemli kelimeleri başlıklara ekleyin. 
  • Ekran görüntülerini her zaman aynı ekran çözünürlüğünde kaydedin.
  • SGE’deki alanınızdaki önemli anahtar kelimeleri izleyin.
  • SGE’yi hemen alamayabilecek ülkelerden iseniz ilk pazarlardaki etkiyi izleyin ve bundan öğrenin.
  • Google SGE’ye aşırı takılıp kalmayın. Size Google yapay zeka ile ilgili çözümler satmaya çalışan insanları dinlemekten kaçının.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir