google ads teklif stratejileri

Google Ads teklif stratejisi belirlerken amacımız, kampanya hedeflerine göre en iyi sonucu elde edecek stratejiyi belirlemektir. Doğru teklif verme stratejisini seçmek, kampanyanızın başarısı için çok önemlidir. Google Ads paneli, manuel veya otomatik olarak teklif verme seçeneklerini sunmaktadır. Reklamınızın bir tıklama veya dönüşümle sonuçlanma olasılığına göre teklif tutarlarını belirlemektedir. Bunu kullanıcının cihazı, işletim sistemi, arama yapılan günün saati, demografi ve konum gibi verileri analiz ederek belirlemektedir.

Doğru teklif stratejisini belirlemek ve stratejiyi doğru şekilde yürütmek markanın başarılı olmasında oldukça öneme sahiptir. 

 

Manuel Teklif Verme Stratejisi

Bu stratejide, her anahtar kelime ya da reklam grubu için maksimum teklifin kontrolü reklam veren tarafından belirlenmektedir. Manuel teklif verme stratejisi, reklam verene en fazla kontrolü sağlamaktadır. Ancak hem zaman alıcı hem de kontrolü zor olabilir. Zor olma sebeplerinden biri örneğin; rekabetin yoğun olduğu anahtar kelimelerde çok fazla marka reklam verdiğinden dolayı dinamik olarak tıklama başı maliyet artmaktadır. 

Süreç manuel olarak ilerlendiğinden dolayı reklamveren rekabet döneminde maliyetleri kontrol edip rekabete dahil olmazsa reklamları ilk sayfadan düşebilir. Bu da tüm süreci olumsuz etkileyecektir.

 

Manuel TBM (Manuel Tıklama Başına Maliyet)

Manuel TBM teklif stratejisi, özellikle yeni ve kontrollü gidilen hesaplarda  kullanılması için uygun bir strateji seçeneğidir.

Manuel TBM stratejisi reklam grubu veya anahtar kelime düzeyinde belirlenmektedir. Manuel tıklama başına maliyetinizi 0,45₺ olarak belirlediğinizde yaklaşık olarak her tıklamada belirlediğiniz maliyet tutarında ücret ödersiniz.

 Eğer bu teklif stratejisi kullanılıyorsa; hacmi kaybetmemek adına, sık sık anahtar kelimelerin kontrol edilmesi gerekmektedir.

 

Otomatik Teklif Verme Stratejileri

Dönüşüm Sayısını En Üste Çıkarma

Dönüşüm sayısını en üst düzeye çıkarma stratejisi, kampanyalarınız için belirlediğiniz bütçe ile en fazla dönüşümü elde etmenizi sağlamak için teklifleri otomatik olarak belirlemektedir. Google bu stratejiyle birlikte, daha yüksek dönüşüm getirebilecek kullanıcılara ulaşmayı hedeflemektedir.

Dönüşüm Değerini En Üste Çıkarma

Dönüşüm değerini en üst düzeye çıkarma stratejisi, kampanyalarınızda belirlediğiniz bütçe ile en fazla dönüşüm değerini elde etmenizi sağlamak için tekliflerinizi otomatik olarak belirlemektedir. Google, açık arttırmada en uygun teklifi bulmak için cihaz, konum, demografi, saat ve sorgu gibi hakkınızda topladığı bilgileri kullanmaktadır. Google bu strateji ile sizin için satın alma işlemlerini tamamlama olasılığı daha yüksek olan kişileri bulmaya yönelik çalışmaktadır.

Tıklama Sayısını En Üste Çıkarma

Tıklama sayısını en üst düzeye çıkarma stratejisi, bütçenize göre reklamdan alınacak tıklama sayısını hedeflemektedir. Google Ads, belirlediğiniz bütçeyi aşmadan tıklamalarınızı en üste seviyeye çıkarmak için teklifleri otomatik olarak belirlemektedir. 

 

Hedef ROAS

Hedef ROAS stratejisi, reklam harcamanızdan istediğiniz getiriyi baz alarak dönüşüm değerini en üst düzeye çıkarmaya odaklanan bir teklif stratejisidir. 

Hedef ROAS, reklamlara harcadığınız her ₺ karşılığında elde edeceğiniz gelire odaklanmaktadır. ROAS hedefinizi %600 olarak ayarlarsanız 100₺ reklam harcaması karşılığında 600₺ gelir getirmeyi hedeflemektedir.

Google bu stratejide mümkün olduğunca fazla dönüşüm değeri elde etmenize yardımcı olmak için tekliflerinizi otomatik olarak ayarlamaktadır.

Hedef ROAS, yüksek dönüşüm elde etmeye odaklanmaz. En yüksek dönüşüm değerini sağlamaya çalışmaktadır. Dönüşüm değerinizi ya da Google analitik gelir değerinizi hesaba katarak hareket etmektedir. Reklamları, satın almaya hazır olan kitlelere çıkarmayı amaçlamaktadır.

 

Hedef Gösterim Payı

Hedef gösterim payı teklif stratejisi, marka bilinirliğine odaklanmaktadır ve mümkün olduğunca markanızın çok kişiye ulaşmasını sağlamayı hedefler.

Örneğin; gösterim payı hedefiniz %90 ise ,Google Ads reklamlarınızı belirlediğiniz hedef doğrultusunda arama sonuçları sayfasında üst sıralarda çıkarmayı hedefleyecektir.

Hedef gösterim payı stratejisinde, reklamverenin hedefine bağlı olarak sayfanın mutlak üst kısmında, sayfanın üst kısmında veya Google arama sonuçları sayfasının herhangi bir yerinde gösterilmektedir. Bu strateji maksimum TBM teklifi sınırı belirlemenize olanak sağlamaktadır ancak limitiniz çok düşük kalırsa tekliflerinizi kısıtlama riski oluşmaktadır. Bu da markanın sorgu sayfalarında hacim kaybetmesine sebep olabilir.

Gösterim payı yüzdesi bir hedeftir. Sadece tekliflerinizden değil, reklam grubu ve reklamın kalite puanından da etkilenmektedir. Bu sebeple anahtar kelime, reklam grubu ve reklamların kalitesi oldukça önem arz etmektedir.

 

Geliştirilmiş TBM

Geliştirilmiş tıklama başına maliyet stratejisi, reklamverenlerin dönüşümlerine verdiği manuel tıklama başına maliyeti ayarlayan manuel ve akıllı teklif karışımı bir teklif stratejisidir. Bu teklif stratejisinde algoritma, reklamverenlerin reklam grupları ve anahtar kelimeler için belirledikleri tıklama başına maliyeti optimize eder.

Örneğin; Google bir reklam tıklaması için 0,60 ₺ sınır getirmenize rağmen dönüşüme yakın kullanıcıları tespit ettiyse daha yüksek tıklama teklifi yapabilmektedir.

 

Hedef EBM

Hedef edinme başına maliyet stratejisi, reklamverenin hedefi dönüşüm (satış,sepete ekleme, form doldurma vb) elde etmekse , bütçeyle otomatik olarak daha fazla dönüşüm elde etmeye odaklanacaktır.

Dönüşüm izleme verilerini kullanarak karlı olmayan tıklamaları önler ve düşük maliyetle yüksek dönüşüm elde etmeye odaklanır. Google Ads teklifleri, edinme başına maliyeti esas alarak her kampanya için otomatik olarak belirlemektedir.

Örneğin; bir reklamveren hedef edinme maliyetini 50 TL olarak belirlediğinde, bu strateji odaklı kampanya her bir dönüşümü 50 TL seviyelerinde gerçekleştirmek için reklamları optimize etmeye çalışır. 

 

Görüntüleme Başına Maliyet (GBM)

Görüntüleme başına maliyet , Google Ads video kampanyasında kullanılan bir teklif stratejisidir. Bu strateji doğrultusunda, her kullanıcının videoyu 30 saniye izlemesi bir görüntüleme olarak kabul edilir.

Örneğin; 1 dakikalık bir video izlediğinizde 30 saniyesini izlemeniz bir görüntüleme olarak kabul edilecektir.

Önerilen okuma: Google Ads Görsel Reklam Boyutları Nelerdir?

 

Görüntülenebilir Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM)

Görüntülenebilir BGBM stratejisi, reklamverenlerin görüntülenebilir olan her bin gösterim için bir hedef belirlediği teklif stratejisi türüdür.BGBM teklif türü görüntülü reklam ağı ve video reklamları için kullanılmaktadır.

 

Doğru Teklif Verme Stratejisi Belirlerken Dikkat Edilmesi Gereken Faktörler

Doğru teklif verme stratejisini belirlerken göz önünde bulundurulması gereken bazı faktörler şunlardır:

  • Hedefler: Daha fazla web sitesi trafiği mi, satış mı, marka bilinirliği mi isteniyor? Odaklanılacak amaç nedir?
  • Bütçe: Reklamlar için ne kadar harcama yapılacak?
  • Tecrübe: Reklamveren Google Ads’i ne kadar süredir kullanıyor ve stratejilere ne kadar hakim?

Bu faktörler konusunda reklamveren net ise; o zaman kampanya özelinde stratejisini daha doğru şekilde belirleyebilir. Her bir kampanya amacına göre farklı ya da bazı kampanyalar için birden fazla doğru strateji olduğundan reklamverenin kararları ve tecrübesi bu süreçte oldukça önem arz etmektedir.

Önerilen okuma: Google Ads Demand Gen Kampanyası Nedir?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir