Remarketing (Yeniden Pazarlama) Nedir? Nasıl Yapılır?

Remarketing ne demektir, nasıl yapılır ve avantajları nedir diye merak ediyorsanız bu yazımızı okumaya devam edin.

 

Yeniden Pazarlama (Remarketing) Nedir?

Remarketing (yeniden pazarlama), en az bir defa sitenizi ziyaret etmiş, sosyal medya hesaplarınızla etkileşime geçmiş, videonuzu izlemiş ya da uygulamanıza girmiş potansiyel müşterilere farklı kanallar üzerinden yapılan pazarlama çalışmalarına denir. 

Yeniden pazarlama stratejisiyle birlikte, farklı kanallardaki reklam çalışmalarınız sayesinde potansiyel müşteriniz uygulamanıza, sitenize ya da sosyal medya hesabınıza geri dönebilir. Böylece ürün ya da hizmet satın alma veya form doldurma gibi nihai amacınız olan aksiyonu gerçekleştirebilirler.

Kitleyi harekete geçirmek için özel bir iletişim dili, fırsat da kullanılabilir ya da halihazırda kullanılan iletişim yolunu kullanarak potansiyel müşteriye marka veya varsa fırsat tekrar hatırlatılabilir.

 

Remarketing Kampanyaları Neden Önemlidir?

Marketo’nun verilerine göre, web sitenizi ziyaret eden kullanıcıların %96’sı sağladığınız herhangi bir ürün veya hizmeti satın almadan sitenizden ayrılmaktadır. Bu da demek oluyor ki sitenizi ziyaret eden kullanıcıların %96’sı potansiyel müşteri kitlesidir. 

Bu potansiyel müşteri kitlesini müşteriye çevirmek için yapmanız gereken en önemli stratejilerden biri remarketing (yeniden pazarlama) kampanyalarıdır. Daha önceki site ziyaretlerinde dönüşüm gerçekleştirmeye hazır olmayan kullanıcıları remarketing kampanyanız ile ikna edebilirsiniz.

 

Remarketing Nasıl Yapılır?

Remarketing temelinde çerez (cookie) bazlı bir sistem bulunmaktadır. Yeniden pazarlama kodunu eklediğinizde sitenizden, uygulamanızdan ya da sosyal medyanızdan kullanıcı çıktığı anda takip edilmesini sağlar. Böylece kullanıcı sizin platformlarınızdan çıkıp hangi sitelere girdiğini takip edebilir ve reklamlarınızla geri dönmelerini sağlayabilirsiniz. 

 

Remarketing Nasıl Çalışır? 

Kullanıcılar siteye girdiklerinde sayfada çıkan “çerezlere izin ver / kabul et” seçeneğine tıkladıklarında remarketing yapılmasına izin vermiş oluyorlar. Çerezin (cookie) görevi hedefleme yapabilmek adına kullanıcı davranışlarını takip ederek gruplama yapmaktır. Böylelikle ilgili kitleye ilgili içeriğin çıkma olasılığını arttıracaktır.

Yeniden pazarlama örnekleri olarak; potansiyel müşteriniz ana sayfanızı ziyaret ettiğinde veya sepetine ürün eklediğinde çerez (cookie) bu kullanıcıyı takibine alması ve remarketing listesine dahil edilmesinden bahsedebiliriz. 

 

Remarketing Listesi Nedir ve Nasıl Oluşturulur?

Remarketing listesi, potansiyel müşteri ya da daha önceden ürün ya da hizmeti satın alan hedef kullanıcıların bulunduğu veri havuzudur. 

Remarketing listenizi belirlediğiniz gün sürelerine ayırarak (son 30 gün, son 120 gün) gruplandırabilir ve kampanyalarınızda bu kitle gruplarına özel reklam çalışması yapabilirsiniz.

 

Kaç Tip Remarketing Vardır?

Kullanılan teknoloji ve stratejilere bağlı olarak birçok farklı remarketing kampanyası kurulabilir. Ancak en temelde 7 tip remarketing kampanyası bulunmaktadır. 

 

Görüntülü Reklam Ağında Remarketing

Görüntülü Reklam Ağında Remarketing, hazırladığınız remarketing kitlelerinizi Google Display Network’te görüntülü reklamlar ile hedefleme stratejisidir. En çok tercih edilen yöntemlerden biridir. Görsellerin netliği, canlılığı ve dikkat çekici olması kampanyanın etkili olmasında oldukça önemli bir faktördür.

 

Arama Ağında Remarketing

RLSA kampanyaları olarak da bilinen arama ağı kampanyaları, oluşturduğunuz remarketing kodları ile toplanan kitleleri arama ağı reklamlarınızda kullandığınız anahtar kelimelerle yeniden hedeflemeye denir. Bu kampanyalarla birlikte sadece remarketing kitlelerine özelleştirilmiş teklifler, anahtar kelime ve özel metinler oluşturarak reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz. Bu sayede yüksek dönüşüm rakamlarına ulaşabilirsiniz.

 

Gmail Remarketing

Yeniden hedefleme yaparken Gmail kullanıcılarını içeren bir kitle oluşturabilirsiniz. Böylece, bu kitleye özel reklam stratejileri oluşturulabilir. Reklamlarınızı genişletilmiş şekilde oluşturursanız; görsel,video veya form gibi içerikler ekleyebilirsiniz. Bu reklamları doğrultusunda kitlenizi sitenize ya da uygulamanıza yönlendirebilirsiniz. 

Dikkat çekici görsel ve fırsatlar etkileşimi arttıracaktır.

 

Video Remarketing

Youtube veya Facebook hesaplarınızdaki video izleyenleri içeren bir remarketing kitlesi oluşturabilirsiniz. Örneğin; Youtube hesabınıza yayınladığınız bir videoyu gören – beğenen – izleyen kişilerden oluşan bir remarketing kitlesi oluşturabilirsiniz. Böylece Youtube ve iş ortağı sitelerde yeniden hedefleme yaparak bir kampanya stratejisi oluşturabilirsiniz.

 

Dinamik Remarketing

Dinamik remarketing kampanyalarında, özelleştirilmiş bannerlar yoktur. Dinamik yeniden pazarlama öncesinde belirlediğiniz şablonlar kullanılarak dinamik şekilde oluşturulan reklam stratejisidir. Dinamik remarketing kampanyalarını kullanırken etkili ve tam olarak görmesini istediğiniz kitlenin içerisinde olduğundan emin olmalısınız. Kişiselleştirilmemiş genel görseller olduğundan hedef kitle bu kampanyada oldukça önemli bir etkiye sahiptir.

 

Mobil Uygulamada Remarketing

Mobil uygulamadaki remarketing kampanyaları iki türlüdür:

  • Eğer uygulamanız var ise, mobil uygulamanızı kullanan kullanıcıları hedefleyerek bir strateji oluşturabilirsiniz. Böylece uygulamanızın etkileşimini arttırabilir veya uygulama içi satın almaları arttırabilirsiniz.
  • Uygulamanız yok ise, diğer mobil uygulamalar içerisinde reklamlarınızı yaparak remarketing kitlelerinizi hedefleyebilirsiniz.

 

Sosyal Medya Kanallarında Remarketing

Instagram, Twitter, Linkedin ve Facebook gibi sosyal medya hesaplarınızda da remarketing kitleleri oluşturabilirsiniz ve bu kitlelere özel remarketing kampanyaları oluşturabilirsiniz.

 

Google Remarketing Nasıl Yapılır?

Google Ads yeniden pazarlama kurulumu 2 ana aşamadan oluşmaktadır. Bunlar:

  1. Yeniden pazarlama kodlarının entegrasyonu
  2. Remarketing kitlelerinin oluşturulması

 

1- Yeniden pazarlama kodlarının entegrasyonu

Remarketing kampanyaları oluşturabilmek için gerekli olan hedef kitleyi oluşturabilmemiz için Google bize birçok opsiyon sunmaktadır. Bunlar:

  1. Google Analytics bağlantısı
  2. Google Ads etiketi
  3. Google Play bağlantısı
  4. Youtube bağlantısı
  5. Müşteri datası hedefleme
  6. Uygulama verileri

Kampanya hedefiniz internet sitenize giren kullanıcılara ulaşmak ise; yukarıda bulunan Google Analytics bağlantısı ve Google Ads etiketi seçeneklerini tercih etmelisiniz. 

Entegrasyonun Google Ads hesabında tamamlanabilmesi için: Google Ads hesabınızda menüde bulunan araçlar ve ayarlar kısmından paylaşılan kitaplık sekmesi altından kitle yöneticini açın. 

 

remarketing yeniden pazarlama

 

Kitle kaynağı oluştura tıklayıp, ardından kitle kaynağının toplayacağı veri türünü seçmeliyiz. Burada iki seçeneğiniz bulunmaktadır:

  • Veri feed’i kullanıyorsanız ve dinamik reklamlar oluşturmak istiyorsanız: “Kullanıcıların web sitenizde gerçekleştirdiği belirli işlemlerle ilgili veriler toplayarak kişiselleştirilmiş reklamlar gösterin.”
  • Veri feed’i kullanmıyorsanız: “Web sitenizin ziyaretçilerine reklam göstermek için yalnızca genel web sitesi ziyaret verilerini toplayın.” seçeneğini seçerek devam edebilirsiniz.

Bu adımları tamamladığınızda kitle kaynağını oluşturmuş oluyorsunuz. Bu kitle havuzunun data toplayabilmesi adına ilgili adwords yeniden pazarlama kodu internet sitenize eklenmelidir. Kodu isterseniz manuel olarak kendiniz sitenize ekleyebilirsiniz ya da Google Tag Manager aracılığıyla etiket oluşturup ekleme yapabilirsiniz.

Manuel olarak yükleyecekseniz:

Google bir Global Site Tag veriyor. Bu snippet’in internet sitenizin bütün sayfalarındaki “head” etkiletlerinin arasına eklenmelidir. Böylece Google Ads hesabınızda kurduğunuz hedef kitleniz dolmaya başlayacaktır.

 

2- Remarketing Kitlelerinin Oluşturulması

 Google Ads hesabınızda kitle kaynağı oluşturduğunuzda otomatik olarak bazı tanımlı kitleler gelecektir. Ancak dilerseniz çok daha kırılımlı, detaylı remarketing kitleleri oluşturabilirsiniz. Örneğin; internet sitenizdeki her bir kategori için ayrı ayrı hedef kitleler oluşturabilirsiniz. Böylece o kitlelere özel farklı reklam stratejileri ve görselleri kullanarak dönüşümlerinizi daha çok arttırabilirsiniz.

Buna ek olarak dilerseniz hedef kitlenizden belirli bir kitleyi de hariç tutabilirsiniz. Örnek verecek olursak; Satın alma yapmamış ancak siteyi ziyaret eden kullanıcılara ulaşmak istiyorsak, ziyaret edenler kitlesinden satın alma yapanları negatifleyebilirsiniz. Böylece tam olarak hedeflediğimiz kitleye çıkma olasılığınız artar.

 

Google Remarketing Faydaları Nelerdir?

Google remarketing stratejisi ile birlikte, sitenizdeki trafiği ve satın almaları oldukça arttırabilirsiniz. Özetle faydaları:

  • Daha fazla potansiyel müşteriyi siteye çekmesi,
  • Site trafiğini arttırması,
  • Ucuz olması,
  • Dönüşümleri arttırmasıdır.

Sitenizde, uygulamanızda ya da sosyal medyadaki hesaplarınızda bulunan hedeflerinize ulaşmak için remarketing kampanyaları oldukça etkili rol oynamaktadır. Doğru kitleye, doğru içeriğin çıkması hem maliyetleri düşürecektir hem de dönüşüm hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacaktır.

 

Remarketing (Yeniden Pazarlama) Avantajları Nelerdir?

  • Remarketing kampanyalarını kullanmanız, yeniden kendinizi potansiyel müşteriye hatırlatarak onları müşteriye dönüştürmenizi sağlar. 
  • Criteo’nun verilerine göre, remarketing kampanyanızdaki reklamları gören kullanıcıların sağladığınız ürün ya da hizmetinizi satın alma oranı diğer kullanıcılara kıyasla %70 daha yüksektir.
  • Sadece potansiyel müşterilere değil aynı zamanda daha önceden sitenizden sağladığınız ürün ya da hizmeti satın almış kişileri de tekrar sitenizi yönlendirebilirsiniz. Böylece hem marka güvenirliği arttırmış olursunuz hem de müşterinin markaya sadakati artar.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir