Facebook (Meta) Reklamları Öğrenme Aşaması Nedir

Facebook reklam öğrenme aşaması nedir? Meta reklamlarında bu aşamadan kurtulmak için neler yapılabilir? Reklam öğrenme süreci reklam yayın sisteminin optimizasyon için yeterli bilgiye sahip olmadığı dönemdir. Detaylar ve daha fazlası için yazımızı okumaya devam edin! 

 

Facebook Reklam Öğrenme Aşamasında Ne Demek?

Facebook reklam yöneticisinde yeni reklamlar başlattığımızda reklam öğrenme aşaması, hedef kitlenizi bulmak ve istenen sonuçları elde etmek için kampanya kontrol ayarlarınızı kullanır. Metanın neyin işe yarayıp neyin yaramadığını öğrenmesi gerekir. Kampanya için en iyi sonucu sağlamak için farklı reklam optimizasyonlarını test etmesi gerekir.

 Facebook (Meta), kampanyaların başarılı olmasını ister. Aksi takdirde platformda reklam vermeyi durdurursunuz. Eğer Facebook reklam öğrenme aşaması diye bir şey olmasaydı, daha az sonuç için daha çok ödüyor olurdunuz.

 

Öğrenme Süreci Neden Önemlidir?

Öğrenme süreci, yeni bir reklam kampanyası oluşturduğunda veya mevcut reklam kampanyalarının üstünde değişiklik yapıldığında gerçekleşmektedir. Sisteminin en iyi çalışan unsurları belirlenmesi ve devamlı şekilde reklam performansı sağlamasına olanak tanır. Facebook reklam öğrenme süreci;

  • Reklamverenlerin daha az maliyetle, reklamları doğru şekilde yönetmesine yardımcı olur.
  • Reklamların dönüşüm oranını arttırır.
  • Reklamların kalite puanını olumlu etkileyerek, daha performe şekilde reklamların gösterilmesini sağlar.

 

Facebook (Meta) Reklam Öğrenme Aşaması Ne Kadar Sürer?

Reklam performansı genellikle, objective uygun olarak 50 adet dönüşüm aldıktan sonra öğrenme sürecini tamamlar.

 

Facebook Reklam Öğrenme Aşamasından Nasıl Çıkılır?

Facebook öğrenme süreci bir sorun olarak görülmemelidir. Düzenli şekilde reklam verdiğinizde öğrenme aşamasından iyi sonuçlar almaya başlıyor olacaksınız.

Öğrenme sürecinden (daha hızlı) çıkmak için neler yapabilirsiniz?

 

1. Kreatiflerinizi Optimize Edin!

Reklam gruplarınız hedef kitlenizin dikkatini çekmediğinde  iyi sonuç elde edemeyebilirsiniz. Görsellerinizde verdiğiniz mesaja ve kullandığınız tasarıları gözden geçirebilirsiniz.

Görsellerinizi daha yaratıcı ve dikkat çekici hale getirirseniz daha faydalı olur. Daha fazla çeşitlilik sağlamanın bazı yolları şunlardır;

  • Farklı reklam öğeleri ekleyin. 
  • Farklı reklam türleri deneyin (sabit banner, carousel ve video gibi)
  • Birden fazla reklam metni seçeneği ekleyin.

Facebook reklam öğrenme aşaması hızlı bir şekilde çıkmak için reklam setinde Dynamic Creative seçeneğini aktif edebilirsiniz ve birden fazla metin ekleme opsiyonunu kullanabilirsiniz.

 

2. Bütçenizi Arttırın!

Yeteri kadar bütçe harcaması yapmazsanız reklamlar öğrenme sürecinden çıkamayabilir. Bunun nedeni; bütçenin sonuç elde etmek için çok düşük olmasıdır ve mevcut bütçe için sonuçları sağlamaya çalışmasıdır. Bu sebeple öğrenme sürecinden kurtulamayacaktır.

Dönüşüme dayalı kampanyalarda aşağıdaki formülü kullanabilirsiniz.

Günlük min. bütçe = (ortalama EBM x 50) / 7 gün

Reklam kampanyalarında birden fazla reklam seti kullandığınızda, bütçeyi reklam seti seviyesinden kampanya seviyesine çekebilir ve Advantage kampanya bütçesini etkinleştirebilirsiniz.

Bütçenizi iyi performa eden sete verir ve istenen sonuçları daha hızlı elde edebilirsiniz.

 

3.Hedef kitlenizi genişletin!

Hedef kitleniz çok küçük olursa, sistem en iyi sonuçları elde etmesi için en alakalı kitleleri bulmasını engelleyebilir.

Hedef kitlenizi şu yollarla genişletebilirsiniz;

  • İlgi alanı hedeflemesini bırakabilirsiniz.
  • Lokasyona odak olabilirsiniz.
  • %10 LookaLike kitle ile çalışabilirsiniz.
  • Advantage hedef kitle genişletme seçeneğini etkinleştirebilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir